Stichting PION

Op deze pagina staat een aantal momenten bewaard waarin PION een rol speelde of in beeld is geweest.

9 november 2019
Bestuurslid Peter van Riel ontvangt uit handen van burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, de zilveren Waalbrugspeld.

De Zilveren Waalbrugspeld is een onderscheiding voor mensen die zich minimaal 10 jaar op bijzondere wijze hebben ingezet voor de Nijmeegse samenleving. Burgemeester Hubert Bruls reikte deze onderscheiding op vrijdag 8 november uit aan Peter van Riel.
Indische Nederlander Peter van Riel heeft zich de afgelopen dertig jaar er voor ingespannen dat de gemeenschap van Indische Nederlanders in stad en regio een gezicht kreeg. Juist door hun geruisloos opgaan in de Nederlandse samenleving sinds hun komst in de jaren vijftig, bleven hun culturele en historische achtergronden voor hun ‘Medelanders’ nog zo onbekend. Op de Indische rijsttafel na dan.
Burgemeester Bruls herhaalde in zijn toespraak dat Peter van Riel een verbinder was zowel binnen als buiten de Indische gemeenschap.

Peter van Riel met vrouw Gerda, zoon Jens en dochter Wies na uitreiking van de Zilveren Waalbrugspeld door burgemeester Hubert Bruls

Aangesloten Indische organisaties

IndoFILMCafe